Správa o výchovno-vzdelávacej činnosti školy a školského zariadenia za školský rok 2011/2012

29.12.2012 21:24

Správa o výchovno-vzdelávacej činnosti

školy a školského zariadenia

za školský rok 2011/2012

 

vypracovaná v zmysle Vyhlášky MŠ SR č. 9/2006 Z. z. o štruktúre a obsahu správ o výchovno-vzdelávacej činnosti, jej výsledkoch a podmienkach škôl a školských zariadení a Metodického usmernenia č. 10/2006-R k vyhláške č. 9/2006 Z. z. 

 

 

Základné identifikačné údaje o škole:

 

1. Názov školy: Základná škola s materskou školou Vojkovce č.112

 

2. Adresa školy: 053 61 Vojkovce 112

 

3. Telefónne a faxové číslo školy: 053/4495 196

 

4. Webové sídlo školy a elektronická adresa školy: --

 

5. Údaje o zriaďovateľovi školy: Obec Vojkovce, Obecný úrad Vojkovce 37

 

6. Vedúci zamestnanci školy s určením ich funkcie: Mgr. Jana Fabryová, riaditeľka školy

 

7. Údaje o Rade školy a iných poradných orgánoch školy:

 

Rada školy – zloženie z 5 členov ( od 25.05.2012)

 

pedagogickí zamestnanci: Lucia Čurillová

 

nepedagogickí zamestnanci: Ing. Marta Legátová

 

zástupcovia rodičov: Jana Onderčinová (MŠ), Štefan Legát (ZŠ)- predseda RŠ

 

zástupca zriaďovateľa: Roman Onderčin

 

 

Poradné orgány riaditeľa školy:

Pedagogická rada: členovia Mgr. Jana Fabryová, Mgr. Mária Škotková ( do 9.01.2012), Zuzana Jánošová ( január – marec 2012), Natália Medvecová ( apríl – jún 2012), Lucia Čurillová

                       

Metodické združenie: Mgr. Jana Fabryová, Mgr. Mária Škotková ( do 9.01.2012), Zuzana Jánošová ( január – marec 2012), Natália Medvecová ( apríl – jún 2012), Lucia Čurillová

                       

 

 

 

 

 

Materská škola

 

 

Počet detí školy vrátane detí so špeciálnymi výchovno-vzdelávacími potrebami:

 

MŠ: 11 ( z toho 1 dieťa so špeciálnymi výchovno-vzdelávacími), od 1.04 2012 13 deti

 

Údaje o školských zariadeniach pri ZŠ s MŠ:

 

ŠJ:  počet všetkých stravníkov 38 z toho: 

            detí: 13            žiakov: 10                   dospelých: 5             cudzích: 12

 

Počet zapísaných detí do materskej školy: 5

 

Počet detí, ktoré ukončili predprimárne vzdelávanie v MŠ:

V školskom roku 2011/12 ukončili predprimárne vzdelávanie 3 deti a získali osvedčenie o svojom vzdelaní. Tri deti z Krompách boli k septembru 2012 odhlásené z našej MŠ a umiestnené v inej MŠ, bližšie k bydlisku.

 

 

Výsledky hodnotenia detí v predprimárnom vzdelávaní

 

Oblasti, v ktorých deti dosahujú dobré výchovno-vzdelávacie výsledky a oblasti, v ktorých majú deti nedostatky:

Výchovno-vzdelávacia činnosť smerovala k celostnému osobnostnému rozvoju detí, učiteľka plnila rolu facilitátora a ciele  podľa ŠkVP smerovali k tomuto rozvoju. Úroveň komunikácie medzi dieťaťom a učiteľkami bola dobrá, prevládala kladná motivácia. Taktiež sme sa snažili zabezpečovať spätnú väzbu, či to vo vzťahu k deťom, ako aj rodičom.
                Učiteľky neustále podnecovali deti k vyjadrovaniu názorov a postojov, s dôrazom na uvedomelú disciplínu detí. Individuality, chyby a nedostatky detí boli vo výchovno-vzdelávacom procese plne rešpektované. Učiteľky dávali deťom možnosť podieľať sa na tvorbe pravidiel v triede.
            V MŠ sa vytváralo bezpečné, stimulujúce a podnetné prostredie. Prejavy učiteliek a ich pracovného štýlu boli kultivované a dá sa povedať profesionálne. Vytvárali situácie, v ktorých mohli deti spolupracovať, kooperovať, činnosti sa striedali a vzájomne doplňovali.
                Učiteľky svojim štýlom práce posilňovali sebadôveru a sebaúctu detí. Metódy a formy práce, ako ukázali hospitácie, boli primerané rozvojovej úrovni detí, s dôrazom na diferencovaný a individuálny prístup. Metódy a formy práce taktiež zodpovedali vekovému zloženiu detí a plneniu výchovno-vzdelávacích cieľov, vo výchove bolo rešpektované  osobné tempo. detí
            Pri hodnotení sme dbali, aby deti samostatne i s pomocou učiteľky pozorovali a hodnotili vlastné pokroky, a to nielen v oblasti výtvarnej, pracovnej, ale samozrejme i sociálnej. Zvýšené uplatnenie sebahodnotenia sme aj na základe odporučenia vykonanej komplexnej inšpekcie plne rešpektovali a vyučujúce naďalej dávali deťom priestor na sebahodnotenie.

  Dodržiavali sme  ľudské práva detí ( správali sa k deťom rovnako, bez ohľadu na rodinné zázemie, či sociálno-ekonomický pôvod ). Učiteľky všetkým deťom poskytovali rovnaké príležitosti zúčastňovať sa rôznych aktivít.
            Úlohy boli deťom v VVČ zadávané na rozvoj tvorivého myslenia tak, aby sa rozvíjali vyššie psychické procesy, podporovalo sa i kritické myslenie a zaraďovali sa problémové úlohy.
            Taktiež boli podporované pohybové schopnosti a zručnosti, zvlášť pri  pravidelných ranných cvičeniach a pobytoch vonku.            

Pravidelne sa využívali didaktické pomôcky, informačné zdroje (v encyklopédiách, knihách, obrázkových slovníkoch...). Deti bili vedené k tomu, aby informácie získavali z rôznych zdrojov.
            V triede vládla atmosféra dôvery, porozumenia, vzájomnej spolupráce a kooperácie. Učiteľky začali vo VVČ používať výpočtovú techniku, ktorú sme získali z národného projektu. Dbali sme však i na to, aby sa deti nepreťažovali, zároveň, aby sme ich nepreceňovali a ani nepodceňovali.
            Usporiadanie triedy (centier, kútikov) a ich vybavenie sme pravidelne obmieňali. Zaraďovali sme aktivity detí na rozvoj experimentovania, objavovania (rôzne pokusy so snehom, ľadom, klíčenie vetvičiek, sadenie a pozorovanie rastu rastlín a iné ).
            Učiteľky vo VVČ využívali poznatky nadobudnuté na vzdelávacích podujatiach, príp. získané  samoštúdiom. Snažili sme sa  reagovať na inovačné trendy v oblasti predškolskej pedagogiky.
             Plány nášho školského vzdelávacieho programu boli vypracované v súlade so štátnym vzdelávacím programom ISCED –0 so zameraním na oživovanie ľudových zvykov a tradícií, v čom naša škola dosahuje dobré výsledky.
            Pri plánovaní výchovno-vzdelávacej činnosti boli dodržiavané všeobecné didaktické zásady plánovania, pričom plány boli vypracované komplexne.

Priemerná dochádzka detí do MŠ za celý rok: september- 8, október – 9, november -8, december- 8, január – 8, február -8, marec -7, apríl -8,  máj -9,  jún – 9

Za celý školský rok: 8 detí z 11 zapísaných, čo hodnotíme ako dobrú dochádzku vzhľadom k vekovému zloženiu detí a chorobnosti v predškolskom veku.

 

Počet zamestnancov plnenie kvalifikačného predpokladu pedagogických zamestnancov školy:

 

V hodnotenom školskom roku  výchovno-vzdelávaciu činnosť v materskej škole vykonávala 1 kvalifikovaná triedna učiteľka s plným úväzkom a jedna učiteľka so skráteným úväzkom. Prítomnosť druhej učiteľky v procese výchovy a vzdelávania sme splnili ako záväzné opatrenie uložené ŠŠI. Počas školského roku sa v MŠ vystriedali 3 triedne učiteľky, čo hodnotíme ako nestabilný prvok, no aj napriek zmenám vo vedení výchovy a vzdelávania postupovali podľa Učebných osnov zakomponovaných v ŠkVP. Striedanie učiteliek bolo následkom objektívnych príčin. (dlhodobá PN, MD)

            počet nepedagogických zamestnancov:  školníčka s 0,5 úväzkom

            počet zamestnancov v ŠJ: 1 kuchárka – 6 hod , vedenie dokumentácie ŠJ – časť kompetencií ved. ŠJ – 2 hod.

 

Ďalšie vzdelávanie – kontinuálne vzdelávanie pedagogických zamestnancov v školskom roku:

            Učiteľka materskej školy bola v súlade s plánom kontinuálneho vzdelávania zaradená do projektu EU s názvom Inovácie v didaktike pre učiteľov predprimárneho vzdelávania. Vyučujúca ukončila pracovný pomer k januáru 2012, vo vzdelávaní pokračuje na novej pozícii. V našej MŠ bola zaradená na pozíciu uvádzajúci  učiteľ. Nové, resp. zastupujúce učiteľky neboli zaradené do kontinuálneho vzdelávania.

            Začínajúca učiteľka bola v súlade s plánom kontinuálneho vzdelávania zaradená do adaptačného vzdelávania, ktoré pod vedením uvádzajúcej učiteľky úspešne ukončila 29.06.2012.

 

Aktivity a prezentácia školy na verejnosti:

 

  • Šarkaniáda
  • Zber lesných plodov a prírodnín
  • Beseda  so starými rodičmi: „Ako sme chodili do školy“
  • Vystúpenie pre jubilantov obce s kultúrnym programom
  • Vystúpenie v Spišských Vlachoch pre jubilantov
  • Mikulášska besiedka
  • Pečenie medovníkov
  • Betlehemský príbeh – vystúpenie na vianočnej akadémii
  • Deň na korčuliach
  • Karneval na ľade
  • Fašiangový karneval v MŠ
  • Ľudová veselica spojená s programom „Pochovávanie basy“
  • Deň matiek – program
  • MDD spojený s Detským olympijským festivalom, guláš partia
  • Stavanie májov, ľudová tradícia
  • Tematický výlet spojený s návštevou divadla s rozprávkou „ Tri prasiatka“ a Zoo
  • Návšteva MŠ Slatvina – spoločne prežitý deň s novými kamarátmi
  • Rozlúčka s budúcimi prvákmi, opekačka

 

Projekty, do ktorých je škola zapojená:

  • Schauma deťom
  • Vitana Naturáčik
  • Svet okolo nás – výtvarná súťaž
  • Vesmír očami detí – výtvarná súťaž
  • Sabi – Pomôž svojej škole a vyhraj
  • Brantner – zber papiera
  • Výtvarné súťaže
  • Tami, zber viečok

 

Inšpekčná činnosť vykonaná štátnou školskou inšpekciou v škole:

            V hodnotenom školskom roku sme plnili záväzné nariadenie udelené ŠŠI ako záver následnej inšpekcie, ktoré súviselo so zabezpečením striedania sa dvoch učiteliek v triede s formou celodennej výchovy a vzdelávania. Počas školského roku 2011/2012 nariadenie bolo splnené prijatím ďalšej učiteľky na skrátený úväzok.

 

Priestorové a materiálno-technické podmienky školy:

    V predchádzajúcom školskom roku nám bola v rámci národného projektu  pridelená didaktická technika, nový počítač s edukačnými programami, televízor a digitálny fotoaparát, ktoré majú slúžiť priamo na výchovno-vzdelávací proces a to konkrétne na zvládnutie elementárnych zručností pri ich obsluhe.   V súvislosti s týmto faktom sme následne iniciovali zavedenie vlastného internetu pre MŠ , čo bolo v súlade s koncepčným zámerom rozvoja školy pre daný rok. Skvalitnili a rozšírili sme tak možnosti priamej práce s deťmi . Škola má vlastnú stránku zavedenú v portáli www.materskaskola.sk . S informovaným súhlasom rodičov uvádzame fotodokumentáciu na stránkach Facebook a to zo všetkých aktivít a podujatí konaných v škole i mimo školy.    
                  Priestorové podmienky sú vyhovujúce, vhodne esteticky upravené. Zámerom školy bolo vybaviť triedu novými stoličkami, čo sa aj podarilo. Priestory celej materskej školy boli svojpomocne vymaľované, v šatni školy sme vymenili podlahovú krytinu, vymenené a inovované bolo osvetlenie a v triede bol zakúpený nový koberec. Z uvedeného vyplýva, že došlo k celkovej úprave priestorov, čo smeruje k zatraktívneniu celkového zariadenia priestorov MŠ pre deti aj rodičov.

Finančné a hmotné zabezpečenie výchovno-vzdelávacej činnosti školy:

            Rozpočet materskej školy v kalendárnom roku 2011 vyrovnaný, čo sa prejavilo   v plynulom zabezpečení chodu školy počas hodnotiaceho školského roku. Zvýšený rozpočet súvisel priaznivo so zvýšeným počtom detí v MŠ. Výšku dotácie zo štátneho rozpočtu - príspevok na výchovu a vzdelávanie pre 5 -6 ročné deti v hodnotenom šk. roku škola poberala na 3 deti.

            V školskom roku 2011/2012 uhrádzali rodičia príspevky zákonných zástupcov na čiastočnú úhradu nákladov spojených s činnosťou škôl a školských zariadení na 7 detí, od apríla 2012 na 9 detí. Finančné plnenie bolo v školskom roku v celkovej sume 264,- euro. Príspevok na jedno dieťa predstavoval sumu 4,- eurá.

 

Cieľ, ktorý si určila škola v koncepčnom zámere rozvoja školy na príslušný kalendárny rok:

            Udržať chod školy a preklenúť nepriaznivé obdobie spojené s nízkym počtom detí a stým súvisiace nedostatky pri zabezpečovaní finančných prostriedkov potrebných na jej činnosť. Uvedený cieľ sa nám podarilo naplniť v spolupráci s vedením obce a obecným zastupiteľstvom.

 

Oblasti, v ktorých škola dosahuje dobré výsledky :

 

Naša  materská škola má za cieľ zabezpečiť kvalitnú prípravu detí na vstup do školy s prihliadnutím na individuálne osobitosti detí. V obci máme 100% zaškolenosť. Poskytujeme  vzdelávanie  deťom so špecifickými výchovno –vzdelávacími potrebami. Z dôvodu nízkeho počtu detí v našej obci ponúkame rodičom umiestnenie detí aj z okolitých obcí.  V školskom roku 2011/2012 navštevovali našu  MŠ štyri deti z blízkeho okolia.

Ďalšou kladnou stránkou je prezentácia školy na verejnosti a to v projektoch a programoch pre rodičov a verejnosť, Väčšina našich vystúpení je zameraná na prezentáciu ľudových tradícií, čo je v súlade s našim ŠkVP.

Podľa vykonanej SWOT analýzy školy je slabou stránkou našej MŠ nízky počet detí v obci v predškolskom období, dokonca tento nepriaznivý stav považujeme za možné riziko a ohrozenie jej existencie v dôsledku nedostatočného rozpočtu .

 Navrhované opatrenia na zlepšenie:

             1. Naďalej robiť osvetu v ponúkaní voľných kapacít našej MŠ a snažiť sa získavať detí z okolia

      2. Znížiť náklady na energiu zateplením budovy a výmenou okien, ktoré sú v zlom stave.

 

 

 

 

 

Základná škola

 

Počet žiakov v škole: ZŠ:  10  

 

            Podľa ročníkov:              1. ročník: 2

                                        2. ročník  6

                                        4. ročník: 2

                                                                       

Počet žiakov zapísaných do prvého ročníka : 4

            Z toho do prvého ročníka nastúpili tri deti, jednu žiačku, ktorá sa prisťahovala do obce sme prijali do štvrtého ročníka.

 

Údaje o výsledkoch hodnotenia a klasifikácie žiakov:

Žiaci boli hodnotení v súlade  Metodickým pokynom na hodnotenie žiakov základných škôl č. 7/2009 z 28. apríla 2009  CD-2009-24230/13795-1:911 s účinnosťou od 1.5.  2009. Na základe týchto metodických usmernení  boli výchovné predmety  hodnotené slovne, hlavné predmety klasifikované známkou ( na základe schválenia pedagogickou radou).

Z počtu 10 detí prospeli všetci. V prvom ročníku bolo udelené dvom žiakom celkové hodnotenie „prospel“, v druhom ročníku 5 žiaci prospeli s vyznamenaním, jeden 6iak prospel. Dvaja žiaci štvrtého ročníka ukončili primárne vzdelávanie s hodnotením prospel s vyznamenaním.

Hodnotenie správania :

            V hodnotiacom školskom roku nebola udelená znížená známka zo správania. Správanie žiakov bolo v súlade so školským poriadkom.

 Hodnotenie dochádzky :

 

Ročník:

Počet vymeškaných hodín

Z toho ospravedl.

Neosspravedlnených

Prvý:

93

93

0

Druhý

447

438

9

Štvrtý:

138

138

0

Spolu:

678

669

9

 

          

Počet zamestnancov:            1 učiteľka vrátane riaditeľky

1 učiteľ náboženskej výchovy s úväzkom 1 hod./týždenne

1. ekonómka s 0,5 úväzkom

1 upratovačka – 1 hodina denne

 

 

Ďalšie vzdelávanie pedagogických zamestnancov:

 

Riaditeľka školy je v zmysle  plánu kontinuálneho vzdelávania prihlásená na inovačné funkčné vzdelávanie. Učiteľ náboženskej výchovy sa podľa ponuky zúčastňoval seminárov a školení v počte 2 krát počas školského roka.

           

Prezentácia školy na verejnosti:

 

  • Šarkaniáda
  • Zber lesných plodov a prírodnín
  • Beseda so starými rodičmi „ Ako sme chodili do školy“
  • Vystúpenie pre jubilantov obce s programom
  • Mikulášska besiedka
  • Pečenie medovníkov
  • Deň otvorených dverí v ZŠ Spišské Vlachy
  • Tvorivá dielňa spojená a vianočné trhy, so žiakmi 2. Roč. SCŠ Spišské Vlachy
  • Betlehemský príbeh – vystúpenie na vianočnej akadémii
  • Deň na korčuliach
  • Karneval na ľade
  • Fašiangový karneval v ZŠ s MŠ
  • Pochovávanie basy
  • Stavanie mája, veselica
  • Výstup na Sľubicu
  • Deň matiek –  program
  • MDD spojený s Detským olympijskym festivalom, guláš
  • Bezpečne s bicyklom – cyklistická trasa Vojkovce – Kaľava a späť
  • Tematický výlet spojený s návštevou divadla a Zoo

 

 

Projekty, do ktorých je škola zapojená:  

·        Matematická pytagoriáda , P4

·        Zber papiera

·        Spišské osvetové stredisko – Ekovýkres, Ekoplagát, Vesmír očami detí

·        S farbami je krajší svet

·        Geniuslogicus

·        Internetová škola

·        Škola hrou

·        Infovek

·        Modernizácia vzdelávacieho procesu na ZŠ

·        Recyklohry

·        Tami

·        Sabi: „Pomôž svojej škole a vyhraj“

·        Ibobor – internetová súťaž

 

Priestorové a materiálne vybavenie školy:

Škola má vyhovujúce priestory na vyučovanie s primeraným materiálnym vybavením. Najväčšie rezervy v tomto smere má škola s vybavením telovýchovného náradia a náčinia, ktorého je nedostatok, a ktoré si nemôžeme dovoliť doplniť z finančných dôvodov.  Môžeme konštatovať, že škola je vybavená počítačmi na 100%, to znamená, že na každého žiaka pripadá 1 počítač.

      

Cieľ – koncepčný zámer školy

 

  • zvýšiť účasť žiakov a  rodičov na aktivitách organizovaných školou
  • neustále zlepšovať imidž školy  a úspechy žiakov prezentovať na verejnosti
  • zatraktívniť vyučovacie metódy
  • zabezpečiť príjemné, estetické prostredie v škole
  • budovať aj naďalej klímu školy v pozitívnom smere a zasadzovať sa o opodstatnenú

existenciu školy v obci, ako potrebnej inštitúcie zabezpečujúcej vzdelanie

 

Oblasti, v ktorých škola dosahuje výborné výsledky a námety  na  zlepšenie:

 

Naša škola dosahuje pomerne dobré výsledky v čitateľskej úrovni žiakov i vďaka obecnej knižnici, ktorú navštevujú mnohí žiaci našej školy.

V nasledujúcom školskom roku chceme dosiahnuť zvýšenie efektivity vyučovacích hodín s využitím didaktickej techniky.

Kvalitu výučby a didaktiky cudzích jazykov sa budeme snažiť zefektívniť využitím nových metodických a didaktických postupov, ďalším vzdelávaním učiteľov.

Veľmi úspešne sa nám darí prechod našich žiakov na vyšší stupeň školy v spádovej obci Spišské Vlachy, žiaci sa pomerne rýchlo adaptujú na nové prostredie a dosahujú dobré  výsledky.

V minulosti si škola uložila cieľ vydávať školský časopis. Tento zámer doposiaľ nebol zrealizovaný. Ďalším nedostatkom školy, ktorý chceme v budúcnosti eliminovať je zriadenie vlastnej webovej stránky školy alebo prístupom na zverejňovanie informácii o živote školy na stránkach obce v sekcii školstvo.

Vypracovala:  Mgr. Jana Fabryová

                                                                             riaditeľka školy

 

Vyhľadávanie

Kontakt

Obecný úrad Vojkovce 00421 534495137

PROGRAM USKUTOČNEÝCH KULTÚRNO-SPOLOČENSKÝCH PODUJATÍ

V OBCI VOJKOVCE V ROKU 2013

 

1.január  2013             SILVESTER  uvítanie nového roka 2013

                                 STOLNOTENISOVÝ TURNAJ O PUTOVNÝ POHÁR OBCE VOJKOVCE 

19.01.2013  /sobota/    Hokejový turnaj o pohár starostu obce Vojkovce

27.01.2013  /nedeľa/    Maškarný ples na ľade Vojkovce 2013

12.05.2013  /nedeľa/    DEŇ  MATIEK

01.06.2013  /sobota/    MDD 2013  dopravné ihrisko so semafórmi,  

 

 

 

 

PROGRAM USKUTOČNEÝCH KULTÚRNO-SPOLOČENSKÝCH PODUJATÍ

V OBCI VOJKOVCE V ROKU 2012

 

1.január  2012             SILVESTER  uvítanie nového roka 2012

                                 STOLNOTENISOVÝ TURNAJ O PUTOVNÝ POHÁR OBCE VOJKOVCE

27.01.2012  /nedeľa/    Maškarný ples na ľade Vojkovce 2012

                                 stavanie mája 2012

12.05.2012  /nedeľa/    DEŇ  MATIEK

01.06.2012  /sobota/    MDD 2012 

19.10.2012  /piatok/     Program pre deti a mládež s diskotékou.

20.10.2013  /sobota/    oslava 730. výročia prvej písomnej správy o obci Vojkovce 1282-2012

21.10.2013  /nedeľa/    Poďakovanie občanom a organizáciam za rozvoj obce Vojkovce

                                 Oslava jubilantov roku 2012  

   

 

 

 

PROGRAM USKUTOČNEÝCH KULTÚRNO-SPOLOČENSKÝCH PODUJATÍ

V OBCI VOJKOVCE V ROKU 2011

 1.január  2011  SILVESTER  uvítanie nového roka 2011

 5.január  2011  STOLNOTENISOVÝ TURNAJ O PUTOVNÝ POHÁR OBCE VOJKOVCE

30.január 2011  KARNEVAL NA ĽADE

 5.marec 2011   KERSCINY program MŠ a ZŠ

15.máj   2011   ĎEŇ MATIEK 

  5.jún    2011   MDD a HASIČI DEŤOM 

16. júl    2011   URBÁRSKY DEŇ

 6. august 2011 FUTBALOVÝ TURNAJ 

26.november 2011 OSLAVA JUBILANTOV    

 

Nová rubrika

Štítky

Neboli nájdené žiadne štítky.