
Správa o výchovno-vzdelávacej činnosti školy a školského zariadenia za školský rok 2011/2012
Správa o výchovno-vzdelávacej činnosti
školy a školského zariadenia
za školský rok 2011/2012
vypracovaná v zmysle Vyhlášky MŠ SR č. 9/2006 Z. z. o štruktúre a obsahu správ o výchovno-vzdelávacej činnosti, jej výsledkoch a podmienkach škôl a školských zariadení a Metodického usmernenia č. 10/2006-R k vyhláške č. 9/2006 Z. z.
Základné identifikačné údaje o škole:
1. Názov školy: Základná škola s materskou školou Vojkovce č.112
2. Adresa školy: 053 61 Vojkovce 112
3. Telefónne a faxové číslo školy: 053/4495 196
4. Webové sídlo školy a elektronická adresa školy: --
5. Údaje o zriaďovateľovi školy: Obec Vojkovce, Obecný úrad Vojkovce 37
6. Vedúci zamestnanci školy s určením ich funkcie: Mgr. Jana Fabryová, riaditeľka školy
7. Údaje o Rade školy a iných poradných orgánoch školy:
Rada školy – zloženie z 5 členov ( od 25.05.2012)
pedagogickí zamestnanci: Lucia Čurillová
nepedagogickí zamestnanci: Ing. Marta Legátová
zástupcovia rodičov: Jana Onderčinová (MŠ), Štefan Legát (ZŠ)- predseda RŠ
zástupca zriaďovateľa: Roman Onderčin
Poradné orgány riaditeľa školy:
Pedagogická rada: členovia Mgr. Jana Fabryová, Mgr. Mária Škotková ( do 9.01.2012), Zuzana Jánošová ( január – marec 2012), Natália Medvecová ( apríl – jún 2012), Lucia Čurillová
Metodické združenie: Mgr. Jana Fabryová, Mgr. Mária Škotková ( do 9.01.2012), Zuzana Jánošová ( január – marec 2012), Natália Medvecová ( apríl – jún 2012), Lucia Čurillová
Materská škola
Počet detí školy vrátane detí so špeciálnymi výchovno-vzdelávacími potrebami:
MŠ: 11 ( z toho 1 dieťa so špeciálnymi výchovno-vzdelávacími), od 1.04 2012 13 deti
Údaje o školských zariadeniach pri ZŠ s MŠ:
ŠJ: počet všetkých stravníkov 38 z toho:
detí: 13 žiakov: 10 dospelých: 5 cudzích: 12
Počet zapísaných detí do materskej školy: 5
Počet detí, ktoré ukončili predprimárne vzdelávanie v MŠ:
V školskom roku 2011/12 ukončili predprimárne vzdelávanie 3 deti a získali osvedčenie o svojom vzdelaní. Tri deti z Krompách boli k septembru 2012 odhlásené z našej MŠ a umiestnené v inej MŠ, bližšie k bydlisku.
Výsledky hodnotenia detí v predprimárnom vzdelávaní
Oblasti, v ktorých deti dosahujú dobré výchovno-vzdelávacie výsledky a oblasti, v ktorých majú deti nedostatky:
Výchovno-vzdelávacia činnosť smerovala k celostnému osobnostnému rozvoju detí, učiteľka plnila rolu facilitátora a ciele podľa ŠkVP smerovali k tomuto rozvoju. Úroveň komunikácie medzi dieťaťom a učiteľkami bola dobrá, prevládala kladná motivácia. Taktiež sme sa snažili zabezpečovať spätnú väzbu, či to vo vzťahu k deťom, ako aj rodičom.
Učiteľky neustále podnecovali deti k vyjadrovaniu názorov a postojov, s dôrazom na uvedomelú disciplínu detí. Individuality, chyby a nedostatky detí boli vo výchovno-vzdelávacom procese plne rešpektované. Učiteľky dávali deťom možnosť podieľať sa na tvorbe pravidiel v triede.
V MŠ sa vytváralo bezpečné, stimulujúce a podnetné prostredie. Prejavy učiteliek a ich pracovného štýlu boli kultivované a dá sa povedať profesionálne. Vytvárali situácie, v ktorých mohli deti spolupracovať, kooperovať, činnosti sa striedali a vzájomne doplňovali.
Učiteľky svojim štýlom práce posilňovali sebadôveru a sebaúctu detí. Metódy a formy práce, ako ukázali hospitácie, boli primerané rozvojovej úrovni detí, s dôrazom na diferencovaný a individuálny prístup. Metódy a formy práce taktiež zodpovedali vekovému zloženiu detí a plneniu výchovno-vzdelávacích cieľov, vo výchove bolo rešpektované osobné tempo. detí
Pri hodnotení sme dbali, aby deti samostatne i s pomocou učiteľky pozorovali a hodnotili vlastné pokroky, a to nielen v oblasti výtvarnej, pracovnej, ale samozrejme i sociálnej. Zvýšené uplatnenie sebahodnotenia sme aj na základe odporučenia vykonanej komplexnej inšpekcie plne rešpektovali a vyučujúce naďalej dávali deťom priestor na sebahodnotenie.
Dodržiavali sme ľudské práva detí ( správali sa k deťom rovnako, bez ohľadu na rodinné zázemie, či sociálno-ekonomický pôvod ). Učiteľky všetkým deťom poskytovali rovnaké príležitosti zúčastňovať sa rôznych aktivít.
Úlohy boli deťom v VVČ zadávané na rozvoj tvorivého myslenia tak, aby sa rozvíjali vyššie psychické procesy, podporovalo sa i kritické myslenie a zaraďovali sa problémové úlohy.
Taktiež boli podporované pohybové schopnosti a zručnosti, zvlášť pri pravidelných ranných cvičeniach a pobytoch vonku.
Pravidelne sa využívali didaktické pomôcky, informačné zdroje (v encyklopédiách, knihách, obrázkových slovníkoch...). Deti bili vedené k tomu, aby informácie získavali z rôznych zdrojov.
V triede vládla atmosféra dôvery, porozumenia, vzájomnej spolupráce a kooperácie. Učiteľky začali vo VVČ používať výpočtovú techniku, ktorú sme získali z národného projektu. Dbali sme však i na to, aby sa deti nepreťažovali, zároveň, aby sme ich nepreceňovali a ani nepodceňovali.
Usporiadanie triedy (centier, kútikov) a ich vybavenie sme pravidelne obmieňali. Zaraďovali sme aktivity detí na rozvoj experimentovania, objavovania (rôzne pokusy so snehom, ľadom, klíčenie vetvičiek, sadenie a pozorovanie rastu rastlín a iné ).
Učiteľky vo VVČ využívali poznatky nadobudnuté na vzdelávacích podujatiach, príp. získané samoštúdiom. Snažili sme sa reagovať na inovačné trendy v oblasti predškolskej pedagogiky.
Plány nášho školského vzdelávacieho programu boli vypracované v súlade so štátnym vzdelávacím programom ISCED –0 so zameraním na oživovanie ľudových zvykov a tradícií, v čom naša škola dosahuje dobré výsledky.
Pri plánovaní výchovno-vzdelávacej činnosti boli dodržiavané všeobecné didaktické zásady plánovania, pričom plány boli vypracované komplexne.
Priemerná dochádzka detí do MŠ za celý rok: september- 8, október – 9, november -8, december- 8, január – 8, február -8, marec -7, apríl -8, máj -9, jún – 9
Za celý školský rok: 8 detí z 11 zapísaných, čo hodnotíme ako dobrú dochádzku vzhľadom k vekovému zloženiu detí a chorobnosti v predškolskom veku.
Počet zamestnancov a plnenie kvalifikačného predpokladu pedagogických zamestnancov školy:
V hodnotenom školskom roku výchovno-vzdelávaciu činnosť v materskej škole vykonávala 1 kvalifikovaná triedna učiteľka s plným úväzkom a jedna učiteľka so skráteným úväzkom. Prítomnosť druhej učiteľky v procese výchovy a vzdelávania sme splnili ako záväzné opatrenie uložené ŠŠI. Počas školského roku sa v MŠ vystriedali 3 triedne učiteľky, čo hodnotíme ako nestabilný prvok, no aj napriek zmenám vo vedení výchovy a vzdelávania postupovali podľa Učebných osnov zakomponovaných v ŠkVP. Striedanie učiteliek bolo následkom objektívnych príčin. (dlhodobá PN, MD)
počet nepedagogických zamestnancov: školníčka s 0,5 úväzkom
počet zamestnancov v ŠJ: 1 kuchárka – 6 hod , vedenie dokumentácie ŠJ – časť kompetencií ved. ŠJ – 2 hod.
Ďalšie vzdelávanie – kontinuálne vzdelávanie pedagogických zamestnancov v školskom roku:
Učiteľka materskej školy bola v súlade s plánom kontinuálneho vzdelávania zaradená do projektu EU s názvom Inovácie v didaktike pre učiteľov predprimárneho vzdelávania. Vyučujúca ukončila pracovný pomer k januáru 2012, vo vzdelávaní pokračuje na novej pozícii. V našej MŠ bola zaradená na pozíciu uvádzajúci učiteľ. Nové, resp. zastupujúce učiteľky neboli zaradené do kontinuálneho vzdelávania.
Začínajúca učiteľka bola v súlade s plánom kontinuálneho vzdelávania zaradená do adaptačného vzdelávania, ktoré pod vedením uvádzajúcej učiteľky úspešne ukončila 29.06.2012.
Aktivity a prezentácia školy na verejnosti:
- Šarkaniáda
- Zber lesných plodov a prírodnín
- Beseda so starými rodičmi: „Ako sme chodili do školy“
- Vystúpenie pre jubilantov obce s kultúrnym programom
- Vystúpenie v Spišských Vlachoch pre jubilantov
- Mikulášska besiedka
- Pečenie medovníkov
- Betlehemský príbeh – vystúpenie na vianočnej akadémii
- Deň na korčuliach
- Karneval na ľade
- Fašiangový karneval v MŠ
- Ľudová veselica spojená s programom „Pochovávanie basy“
- Deň matiek – program
- MDD spojený s Detským olympijským festivalom, guláš partia
- Stavanie májov, ľudová tradícia
- Tematický výlet spojený s návštevou divadla s rozprávkou „ Tri prasiatka“ a Zoo
- Návšteva MŠ Slatvina – spoločne prežitý deň s novými kamarátmi
- Rozlúčka s budúcimi prvákmi, opekačka
Projekty, do ktorých je škola zapojená:
- Schauma deťom
- Vitana Naturáčik
- Svet okolo nás – výtvarná súťaž
- Vesmír očami detí – výtvarná súťaž
- Sabi – Pomôž svojej škole a vyhraj
- Brantner – zber papiera
- Výtvarné súťaže
- Tami, zber viečok
Inšpekčná činnosť vykonaná štátnou školskou inšpekciou v škole:
V hodnotenom školskom roku sme plnili záväzné nariadenie udelené ŠŠI ako záver následnej inšpekcie, ktoré súviselo so zabezpečením striedania sa dvoch učiteliek v triede s formou celodennej výchovy a vzdelávania. Počas školského roku 2011/2012 nariadenie bolo splnené prijatím ďalšej učiteľky na skrátený úväzok.
Priestorové a materiálno-technické podmienky školy:
V predchádzajúcom školskom roku nám bola v rámci národného projektu pridelená didaktická technika, nový počítač s edukačnými programami, televízor a digitálny fotoaparát, ktoré majú slúžiť priamo na výchovno-vzdelávací proces a to konkrétne na zvládnutie elementárnych zručností pri ich obsluhe. V súvislosti s týmto faktom sme následne iniciovali zavedenie vlastného internetu pre MŠ , čo bolo v súlade s koncepčným zámerom rozvoja školy pre daný rok. Skvalitnili a rozšírili sme tak možnosti priamej práce s deťmi . Škola má vlastnú stránku zavedenú v portáli www.materskaskola.sk . S informovaným súhlasom rodičov uvádzame fotodokumentáciu na stránkach Facebook a to zo všetkých aktivít a podujatí konaných v škole i mimo školy.
Priestorové podmienky sú vyhovujúce, vhodne esteticky upravené. Zámerom školy bolo vybaviť triedu novými stoličkami, čo sa aj podarilo. Priestory celej materskej školy boli svojpomocne vymaľované, v šatni školy sme vymenili podlahovú krytinu, vymenené a inovované bolo osvetlenie a v triede bol zakúpený nový koberec. Z uvedeného vyplýva, že došlo k celkovej úprave priestorov, čo smeruje k zatraktívneniu celkového zariadenia priestorov MŠ pre deti aj rodičov.
Finančné a hmotné zabezpečenie výchovno-vzdelávacej činnosti školy:
Rozpočet materskej školy v kalendárnom roku 2011 vyrovnaný, čo sa prejavilo v plynulom zabezpečení chodu školy počas hodnotiaceho školského roku. Zvýšený rozpočet súvisel priaznivo so zvýšeným počtom detí v MŠ. Výšku dotácie zo štátneho rozpočtu - príspevok na výchovu a vzdelávanie pre 5 -6 ročné deti v hodnotenom šk. roku škola poberala na 3 deti.
V školskom roku 2011/2012 uhrádzali rodičia príspevky zákonných zástupcov na čiastočnú úhradu nákladov spojených s činnosťou škôl a školských zariadení na 7 detí, od apríla 2012 na 9 detí. Finančné plnenie bolo v školskom roku v celkovej sume 264,- euro. Príspevok na jedno dieťa predstavoval sumu 4,- eurá.
Cieľ, ktorý si určila škola v koncepčnom zámere rozvoja školy na príslušný kalendárny rok:
Udržať chod školy a preklenúť nepriaznivé obdobie spojené s nízkym počtom detí a stým súvisiace nedostatky pri zabezpečovaní finančných prostriedkov potrebných na jej činnosť. Uvedený cieľ sa nám podarilo naplniť v spolupráci s vedením obce a obecným zastupiteľstvom.
Oblasti, v ktorých škola dosahuje dobré výsledky :
Naša materská škola má za cieľ zabezpečiť kvalitnú prípravu detí na vstup do školy s prihliadnutím na individuálne osobitosti detí. V obci máme 100% zaškolenosť. Poskytujeme vzdelávanie deťom so špecifickými výchovno –vzdelávacími potrebami. Z dôvodu nízkeho počtu detí v našej obci ponúkame rodičom umiestnenie detí aj z okolitých obcí. V školskom roku 2011/2012 navštevovali našu MŠ štyri deti z blízkeho okolia.
Ďalšou kladnou stránkou je prezentácia školy na verejnosti a to v projektoch a programoch pre rodičov a verejnosť, Väčšina našich vystúpení je zameraná na prezentáciu ľudových tradícií, čo je v súlade s našim ŠkVP.
Podľa vykonanej SWOT analýzy školy je slabou stránkou našej MŠ nízky počet detí v obci v predškolskom období, dokonca tento nepriaznivý stav považujeme za možné riziko a ohrozenie jej existencie v dôsledku nedostatočného rozpočtu .
Navrhované opatrenia na zlepšenie:
1. Naďalej robiť osvetu v ponúkaní voľných kapacít našej MŠ a snažiť sa získavať detí z okolia
2. Znížiť náklady na energiu zateplením budovy a výmenou okien, ktoré sú v zlom stave.
Základná škola
Počet žiakov v škole: ZŠ: 10
Podľa ročníkov: 1. ročník: 2
2. ročník 6
4. ročník: 2
Počet žiakov zapísaných do prvého ročníka : 4
Z toho do prvého ročníka nastúpili tri deti, jednu žiačku, ktorá sa prisťahovala do obce sme prijali do štvrtého ročníka.
Údaje o výsledkoch hodnotenia a klasifikácie žiakov:
Žiaci boli hodnotení v súlade Metodickým pokynom na hodnotenie žiakov základných škôl č. 7/2009 z 28. apríla 2009 CD-2009-24230/13795-1:911 s účinnosťou od 1.5. 2009. Na základe týchto metodických usmernení boli výchovné predmety hodnotené slovne, hlavné predmety klasifikované známkou ( na základe schválenia pedagogickou radou).
Z počtu 10 detí prospeli všetci. V prvom ročníku bolo udelené dvom žiakom celkové hodnotenie „prospel“, v druhom ročníku 5 žiaci prospeli s vyznamenaním, jeden 6iak prospel. Dvaja žiaci štvrtého ročníka ukončili primárne vzdelávanie s hodnotením prospel s vyznamenaním.
Hodnotenie správania :
V hodnotiacom školskom roku nebola udelená znížená známka zo správania. Správanie žiakov bolo v súlade so školským poriadkom.
Hodnotenie dochádzky :
Ročník: |
Počet vymeškaných hodín |
Z toho ospravedl. |
Neosspravedlnených |
Prvý: |
93 |
93 |
0 |
Druhý |
447 |
438 |
9 |
Štvrtý: |
138 |
138 |
0 |
Spolu: |
678 |
669 |
9 |
Počet zamestnancov: 1 učiteľka vrátane riaditeľky
1 učiteľ náboženskej výchovy s úväzkom 1 hod./týždenne
1. ekonómka s 0,5 úväzkom
1 upratovačka – 1 hodina denne
Ďalšie vzdelávanie pedagogických zamestnancov:
Riaditeľka školy je v zmysle plánu kontinuálneho vzdelávania prihlásená na inovačné funkčné vzdelávanie. Učiteľ náboženskej výchovy sa podľa ponuky zúčastňoval seminárov a školení v počte 2 krát počas školského roka.
Prezentácia školy na verejnosti:
- Šarkaniáda
- Zber lesných plodov a prírodnín
- Beseda so starými rodičmi „ Ako sme chodili do školy“
- Vystúpenie pre jubilantov obce s programom
- Mikulášska besiedka
- Pečenie medovníkov
- Deň otvorených dverí v ZŠ Spišské Vlachy
- Tvorivá dielňa spojená a vianočné trhy, so žiakmi 2. Roč. SCŠ Spišské Vlachy
- Betlehemský príbeh – vystúpenie na vianočnej akadémii
- Deň na korčuliach
- Karneval na ľade
- Fašiangový karneval v ZŠ s MŠ
- Pochovávanie basy
- Stavanie mája, veselica
- Výstup na Sľubicu
- Deň matiek – program
- MDD spojený s Detským olympijskym festivalom, guláš
- Bezpečne s bicyklom – cyklistická trasa Vojkovce – Kaľava a späť
- Tematický výlet spojený s návštevou divadla a Zoo
Projekty, do ktorých je škola zapojená:
· Matematická pytagoriáda , P4
· Zber papiera
· Spišské osvetové stredisko – Ekovýkres, Ekoplagát, Vesmír očami detí
· S farbami je krajší svet
· Geniuslogicus
· Internetová škola
· Škola hrou
· Infovek
· Modernizácia vzdelávacieho procesu na ZŠ
· Recyklohry
· Tami
· Sabi: „Pomôž svojej škole a vyhraj“
· Ibobor – internetová súťaž
Priestorové a materiálne vybavenie školy:
Škola má vyhovujúce priestory na vyučovanie s primeraným materiálnym vybavením. Najväčšie rezervy v tomto smere má škola s vybavením telovýchovného náradia a náčinia, ktorého je nedostatok, a ktoré si nemôžeme dovoliť doplniť z finančných dôvodov. Môžeme konštatovať, že škola je vybavená počítačmi na 100%, to znamená, že na každého žiaka pripadá 1 počítač.
Cieľ – koncepčný zámer školy
- zvýšiť účasť žiakov a rodičov na aktivitách organizovaných školou
- neustále zlepšovať imidž školy a úspechy žiakov prezentovať na verejnosti
- zatraktívniť vyučovacie metódy
- zabezpečiť príjemné, estetické prostredie v škole
- budovať aj naďalej klímu školy v pozitívnom smere a zasadzovať sa o opodstatnenú
existenciu školy v obci, ako potrebnej inštitúcie zabezpečujúcej vzdelanie
Oblasti, v ktorých škola dosahuje výborné výsledky a námety na zlepšenie:
Naša škola dosahuje pomerne dobré výsledky v čitateľskej úrovni žiakov i vďaka obecnej knižnici, ktorú navštevujú mnohí žiaci našej školy.
V nasledujúcom školskom roku chceme dosiahnuť zvýšenie efektivity vyučovacích hodín s využitím didaktickej techniky.
Kvalitu výučby a didaktiky cudzích jazykov sa budeme snažiť zefektívniť využitím nových metodických a didaktických postupov, ďalším vzdelávaním učiteľov.
Veľmi úspešne sa nám darí prechod našich žiakov na vyšší stupeň školy v spádovej obci Spišské Vlachy, žiaci sa pomerne rýchlo adaptujú na nové prostredie a dosahujú dobré výsledky.
V minulosti si škola uložila cieľ vydávať školský časopis. Tento zámer doposiaľ nebol zrealizovaný. Ďalším nedostatkom školy, ktorý chceme v budúcnosti eliminovať je zriadenie vlastnej webovej stránky školy alebo prístupom na zverejňovanie informácii o živote školy na stránkach obce v sekcii školstvo.
Vypracovala: Mgr. Jana Fabryová
riaditeľka školy
PROGRAM USKUTOČNEÝCH KULTÚRNO-SPOLOČENSKÝCH PODUJATÍ
V OBCI VOJKOVCE V ROKU 2013
1.január 2013 SILVESTER uvítanie nového roka 2013
STOLNOTENISOVÝ TURNAJ O PUTOVNÝ POHÁR OBCE VOJKOVCE
19.01.2013 /sobota/ Hokejový turnaj o pohár starostu obce Vojkovce
27.01.2013 /nedeľa/ Maškarný ples na ľade Vojkovce 2013
12.05.2013 /nedeľa/ DEŇ MATIEK
01.06.2013 /sobota/ MDD 2013 dopravné ihrisko so semafórmi,
PROGRAM USKUTOČNEÝCH KULTÚRNO-SPOLOČENSKÝCH PODUJATÍ
V OBCI VOJKOVCE V ROKU 2012
1.január 2012 SILVESTER uvítanie nového roka 2012
STOLNOTENISOVÝ TURNAJ O PUTOVNÝ POHÁR OBCE VOJKOVCE
27.01.2012 /nedeľa/ Maškarný ples na ľade Vojkovce 2012
stavanie mája 2012
12.05.2012 /nedeľa/ DEŇ MATIEK
01.06.2012 /sobota/ MDD 2012
19.10.2012 /piatok/ Program pre deti a mládež s diskotékou.
20.10.2013 /sobota/ oslava 730. výročia prvej písomnej správy o obci Vojkovce 1282-2012
21.10.2013 /nedeľa/ Poďakovanie občanom a organizáciam za rozvoj obce Vojkovce
Oslava jubilantov roku 2012
PROGRAM USKUTOČNEÝCH KULTÚRNO-SPOLOČENSKÝCH PODUJATÍ
V OBCI VOJKOVCE V ROKU 2011
1.január 2011 SILVESTER uvítanie nového roka 2011
5.január 2011 STOLNOTENISOVÝ TURNAJ O PUTOVNÝ POHÁR OBCE VOJKOVCE
30.január 2011 KARNEVAL NA ĽADE
5.marec 2011 KERSCINY program MŠ a ZŠ
15.máj 2011 ĎEŇ MATIEK
5.jún 2011 MDD a HASIČI DEŤOM
16. júl 2011 URBÁRSKY DEŇ
6. august 2011 FUTBALOVÝ TURNAJ
26.november 2011 OSLAVA JUBILANTOV